zondag 23 oktober 2011

Hard werken in de moestuin…!?

Lupineke ging op weg naar de moestuin om eens een ochtendje hard te werken!

In het herfstzonnetje is het wel heel heerlijk toeven… de stoeltjes staan uitnodigend klaar…

Ik zou het liefst zomaar wat zitten en genieten… kopje koffie erbij, neus in de zon, beetje mijmeren en fotograferen wat voorbij komt…

Een libel die op de uitgebloeide hysop landt…

Een zaaddoos van een clematis…

Een van de weinige rozen die nog bloeit…

Wat verstopte Oost-Indische Kersjes…

Een restje zonnebloem…

Maar, eigenlijk kom ik hier om eens flink aan de slag te gaan! Het is eerlijk gezegd een behoorlijk rommeltje op mijn landje. De meeste groentebedden zijn nu leeg, of beter gezegd vol, nl met groenbemester of onkruid. Het effect op afstand is veelal hetzelfde, al bloeit de mosterd prachtig geel en oogt het onkruid vooral slordig… Er is dan ook nog veel werk te verzetten: heeeel veel onkruid wieden, maar ook opruimen, compost verspreiden en ga zo maar door!

Ik pluk nog wat laatste tomaatjes……oogst wat paprikaatjes uit de kas,

…en verwonder me er over, hoe mooi met die afgebladderde verf op het tuinhuisje eigenlijk is…


Weet je wat? Ik pluk wat dahlia’s om in een vaasje te zetten. Nog even de nazomer vasthouden met de prachtige kleuren…

Morgen komt er vast weer een dag… om te werken!

Fijne zondag!


7 opmerkingen:

  1. Ik denk dat ik straks jouw voorbeeld maar eens volg en even flink aan de slag ga in de tuin. Het weer ziet er prima uit en de tuinman komt binnenkort voor het grote werk...ik hoop dat hij kan zien dan dat ik hard gewerkt heb aan de kleine dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's!! En wat ziet je tuinhuisje er idyllisch uit, nog niet schilderen hoor. Af en toe krijg ik ook zin in een groentetuintje, lijkt me niet slim, kom nu al tijd tekort, maar die mooie blogs werken wel aanstekelijk. Pauline Perenboom is ook een leuke.

    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjeetje Lupineke wat genieten zo'n tuintje al moet je er ook hard in werken.
    Mooi blauw schuurtje, je waant je een beetje in Zweden.
    Fijne avond, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi die Dahlia's en wat een heerlijk plekje om te zitten heb je daar, het ziet er heerlijk romantisch uit! Geniet nog maar van die laatste heerlijke zonnige dagen! Dikke knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's Lupineke.
    Dahlia's zijn zo intens van kleur, deze zijn ook prachtig.
    Morgen weer een dag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk...zo'n landje! En dan zo'n zitje erbij met dat blauw...ik zou er maar lekker gaan zitten zolang het dit weer is ;). Maar ik begrijp het...er is ook nog een hoop te doen. De dahlia's zijn werkelijk prachtig!! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...