zondag 6 november 2011

Affo’s en een onverwacht cadeautje!

Yes, hij ligt! Mijn Zeeuwse Lappendeken!



En ik ben er zó blij mee! Alleen… de rand is – nog - niet overal naar mijn zin. Het omstikken ervan ging op sommige gedeelten niet zo netjes als ik zou willen. Lastig, om voor- en achterkant allebei even mooi te krijgen. Voorlopig laat ik het zo, maar je hebt best kans, dat ik het vandaag of morgen toch ineens de geest krijg, het uithaal en opnieuw doe…

Nog een affo is het kerstcadeautje voor mijn moedertje. Dat kan ik dus helaas niet laten zien. Want ook zij kijkt zo af en toe op mijn blog, en dan zou het geen verrassing meer zijn…

En om nog even bij de schortenstofjes te blijven: pas geleden werd ik, helemaal onverwacht, verwend door een lieve vriendin!

Zat er in het pakje een geweldig leuke keukenschort, gemaakt van Zeeuwse schortenstof!

Met een ontzettend lief kaartje erbij… ik was er ontroerd door! Dank je wel Anne, je bent een schat!

Fijne zondag allemaal, lieve groet Lupineke


21 opmerkingen:

  1. Hij is gaaf!! Snap alleen die rand niet, heb je hem aam twee kanten tegelijk gestikt? Ik doe altijd een kant met de machine en de andere met de hand tegenzomen, ziet er altijd goed uit. Nu hoop dat je snel "de Geest" krijgt, want je gaat je er alleen maar aan lopen ergeren! Fijne zondag, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lupineke, Hij is prachtig geworden. Op de foto zie je niets van je "frustratie" dus lekker laten zitten en genieten van allerlei andere creatieve ideeen die je in je hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hej Lupineke, de quilt is prachtig geworden. Zo lijkt ie prima, maar het zou me zelf ook storen. Ik zie het streepje van de schort ook in de quilt. Lief en mooi cadeau van Anne.
    Fijne zondag, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een lekkere warme denken, mooi, met die Zeeuwse stoffen! lief bandje op het schort, ga je hem ook gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Marcella: tuurlijk, hij hangt al in de keuken! Alleen voor de heel 'vieze' kookklusjes gebruik ik de oude schort...!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Even je blog bijgelezen, met plezier kan ik wel zeggen. Prachtige lappendeken is het geworden. En die perenwijn, ja, ik zou idd eerst aan wijn van druiven en gelei van peren denken, maar dit is weer eens wat anders. Wat geweldig leuk dat je het zelf gebrouwen hebt. We horen vast wel of het gelukt is. Herkenbaar, al die herfstpracht die toch echt op de foto moet en waardoor een wandeling 2 x zo lang duurt, maar het is wel genieten hoor. Mooie foto's!

    Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  7. GEWELDIG! Ik dacht heel even (voor en split-second) dat het de mijne was! ;-)
    Echt heel mooi geworden! Enne, ik zou die achterkant maar gewoon laten voor wat-ie is... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mon-jardin-en-ik6 november 2011 18:01

    Wat een pracht van een lappendeken is het.
    Moet me verontschuldigen dat ik nu pas reageer op je vraag maar ik was je even "kwijt".had ook het boek met motiefjes niet bij me in Frankrijk maar nu ben ik terug. Heb je meteen opgezocht en geniet van je blog.
    De kruissteekmotiefjes komen uit het boek 'Made in France'.ISBN978-1741963861.Een heel leuk boek met motiefjes in Rood,wit en blauw.
    Succes met je perenwijn. Spannend
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. helemaal super je zeeuwse lappendeken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie quilt is dat jammer van die rand kan het niet zien het ziet er goed uit ik doe het zelfde als lida een kant vaststilken
    En dan omslaan en vastzetten met de hand. Mort je eens op you tube kijken bij quilt randafwerking dan leggen ze het je uit. Groetjes carina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Lupineke, dat je me nu pas gevonden hebt! Wel fijn om je weer op mijn blog te 'zien'...
    Je Zeeuwse lappendeken is mooi en snel gemaakt zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is je deken mooi geworden! Wat een leuke stofjes. Veel plezier ervan!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie Zeeuwse lappendeken!!
    Beren groetjes van,

    Beertje Zonn

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik vind je lappendeken helemaal leukk!!! mooi gemaakt, super!! en die rand die dan misschien wat minder netjes is...ach...handmade zeg ik altijd!! wat een lief en leuk kado...ja, ik begrijp dat je daar heel blij mee bent!! lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. erg mooi allemaal, zo'n deken hoop ik ook ooit te kunnen maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Net op je blog gekeken en zag dat je lappen deken af was. Wat een werk ,maar hij is wel mooi geworden.
    Ik liet het nog aan je vader zien en moest je ook een compliment
    namens hem overbrengen. Groetjes van Pa en Rebecca

    BeantwoordenVerwijderen
  17. je zeeuwse lappendeken is prachtig. enne: er is geen zeeuse-lappendeken-politie die komt controleren of alles wel helemaal netjes afgewerkt is ...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Applaus voor de lappendeken.
    Zo een mooie schort ontvangen, dat is altijd leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie deken zeg!
    Een heel leuk idee om hier oude schorten voor te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben redelijk nieuw in blogland, en zie jouw blog nu voor het eerst. Erg leuk, ik kom zeker vaker bij je kijken. Je bedquilt is erg mooi. Mag ik je ook verwijzen naar mijn quilt van schortenbont (bericht nr 26) op mijn blog: mbwquilts.blogspot.com ? Lieve groet, Marjo

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...