donderdag 17 november 2011

Over mijn allerleerste gehaakte vierkantjes…

Uit mijn Weblog archief...

Tjonge, zag ik me daar een tijd geleden toch een prachtige gehaakte deken op het internet!! Echt supermooi…! Wat me vooral aansprak waren de kleuren en het patroon. Ik zag de deken al over mijn bank hangen, en stelde me voor hoe ik me erin zou nestelen met een goed boek en een heerlijke pot thee…

De foto’s zijn van Annette Russel, de maakster van deze deken, en ik vond ze via de weblog van ‘Karin-aan-de-haak’. Karin heeft het patroon, dat Annette gebruikt heeft, in het Nederlands vertaald, zodat we nu allemaal ‘aan de haak’ kunnen! Het patroon heet ‘Circle of friends’.

De afgelopen dagen heb ik mijn haaknaald uit het stof gehaald, en ben ik eindeloos bezig geweest om mijn allereerste vierkantje te haken! Na een keer of zes uithalen (echt waar, ik kwam telkens niet uit met het aantal steken en blééf uithalen) lukte het me om één vierkantje in één kleur (blauw) te maken.

(Dat hieronder trouwens weer uitgehaald wordt omdat het als proeflapje diende.)

Inmiddels kan ik met bescheiden trots mijn eerste vierkantjes laten zien.

Het eerst vierkantje met verschillende kleuren vertoont nog wat beginnersfoutjes, maar bij het tweede en derde exemplaar ging het steeds beter.

Of er ooit een hele deken zal ontstaan, betwijfel ik. Maar, iedereen die haakt, zegt dat haken verslavend is! En, eerlijk is eerlijk… mijn volgende vierkantje zit alweer aan de haaknaald!


9 opmerkingen:

  1. echt een prachtige deken! En leuk om te maken denk ik, veel plezier met je nieuwe hobby :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag ze liggen op het rieten poefje en vond de kleuren prachtig! Gewoon doorgaan dan wordt het echt een fantastische deken! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, die Granny's.
    Ik ga eens op zoek naar het boekje dat je in je vorige logje noemde. Ik wil ook weer eens iets haken en die vierkantjes zijn zó leuk! Ik zag laatst in een blog een heel leuke tas ervan.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Stefanie, maar wat is er niet verslavend... Wat een mooie kleuren heb je hiervoor uitgekozen. En voor een eerste vierkant vind ik het knap ingewikkeld patroon. Applaus!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gepaste trots? Niet zo bescheiden hoor! Wat mij betreft mag je daar gerust "met grote trots"van maken. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieve snoepjes.., en ja, haken is heel verslavend, heerlijk toch? Geniet er maar van!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo leuk om die oude logjes weer te lezen. Steeds denk ik...o jaaa!!! Leuk hoor dat je ze weer plaatst! Die popjes....zó mooi geworden en je granny's zijn zo mooi!!. En nu natuurlijk de vraag...hoever ben je??? ;)Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je blokjes zien er mooi uit!
    Beren groetjes van,

    Beertje Zonn

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...