woensdag 16 november 2011

Van de poppendokter…

Uit mijn Weblog archief...

Ook het laatste popje van mijn tante is bij de poppendokter geweest!

Dit popje heeft een nieuw gezichtje gekregen en nieuwe haartjes. Gelukkig heb ik een bolletje wol kunnen vinden waarin ook vlas zit, in een identieke tint, alleen iets dikker van draad.

Zo was het eerst.



Dit popje kreeg een blauw bloemenjurkje, een wollen legging, een bonten capuchonnetje en slofjes, en natuurlijk ook een onderbroekje! Zo kan ze de kou prima verdragen…


En met een maillootje van nicki-velours voor het allerkleinste popje, de kleine baby, is mijn poppenproject weer ten einde gekomen.

Alle lapjes, draadjes, en wolletjes mogen weer terug naar de voorraadkast. Of… zou mijn tante nog meer ‘arme zieltjes’ hebben?

Fijne dag en lieve groet Lupineke


10 opmerkingen:

  1. Hej Lupineke, leuk om de popjes weer te zien, je hebt ze toen flink opgeknapt, ze zien er zo leuk uit.
    Fijne dag, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi,
    what a lovely doll!

    Greetings from
    Cathrine :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze toch gaaf deze popjes en wat heb jij ze lief opgeknapt, duidelijk een heel goed geslaagd project! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige pop en wat goed om haar te "restaureren". Heb je wel toestemming gevraagd of ze in onderbroek op de foto wilde?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zien er schitterend uit !
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat is ze weer lief , heerlijk he popjes maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach, wat schattig en wat een geluk voor ze, dat jij er bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een leuke popjes, wat goed dat er zo'n handige poppendokter was :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dus, eh, jij bent poppendokter? Wat LEUK :) Dat ga ik onthouden!
    Ik heb namelijk een hele doos vol 'vrijeschoolpopjes' gemaakt door mijn moeder. Ein-de-loos mee gespeeld (vooral vadertje-en-moedertje en kijk nou wat daar van komt haha). Moeder is inmiddels oma geworden en heeft het veel te druk met 'echte' kindjes. Voor een opknapbeurtje heeft ze niet veel tijd, maar misschien kan jij me tegen die tijd wel helpen! x

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...