vrijdag 13 januari 2012

In weer en wind…!

Je had me gisteren moeten zien, zeulend door de krachtige westenwind en ploeterend door de modder… Lappendeken in mijn armen, fototoestel in de aanslag. Want ik had bedacht, dat de lappendeken voor Koen ( die nu eindelijk klaar is!!!) wel een bijzonder plekje verdiende om gefotografeerd te worden!

Bij Supergoof zag ik dat zij één van haar quilts gefotografeerd had bij een Oer-Nederlands bruggetje, en dat leek me ook wel wat! Leuker in ieder geval dan saai op de bank…

Met mijn autootje scheurde ik over allerlei B-weggetjes, op zoek naar een mooi plekje! Vond ik een mooi hek, waaide de wind precies verkeerd, zodat de deken alle kanten op wapperde… Dus hup, deken weer bij elkaar geraapt, terug door de slik naar de auto, op zoek naar een ander plekje!

Vond ik een hek aan de goede kant van de wind, stond er weer zo’n lelijke windmolen op de achtergrond… ook niet goed! Wederom een terugtrekkende beweging… sop sop daar ging ik weer door de blubber!

Toen ik dan eíndelijk een goed hek gevonden had, ging de zon, die net even door de wolken gepiept had, spontaan weer weg… tja, wat nu?

Ik moest gewoon heel hard om mezelf lachen terwijl ik daar in de harde wind stond te ploeteren!! Toch maar een foto gemaakt, met – als je heel goed kijkt – de Middelburgse Lange Jan op de achtergrond. Tja, het leven gaat niet over rozen J!

Ik kreeg zelfs meewarige blikken van enkele fietsers, die nog eens achterom keken en zich duidelijk afvroegen, wat dat rare mens met die deken aan het doen was…!

Maar: de foto is gemaakt, en de lappendeken ligt inmiddels te pronken op het bed van Zoonlief! Hij heeft er héérlijk onder geslapen, zei zelfs, in dagen niet zo lekker! Precies, komt natuurlijk enkel en alleen door die deken!!

Lieve groet Lupineke

18 opmerkingen:

  1. Prachtig, ik zie het al voor me, je doet toch wat voor een blog he?
    maar hij is mooi hoor!

    Groetjes hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind het een geweldige foto!
    [en ja, voor de perfecte foto moet je wat over hebben toch?]

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooo, dit is gaaf! Natuurlijk hoort zo'n deken over een hek, dat past d'r helemaal bij. En een paar koeienkoppen liefst..
    Met liefde gemaakt, lekker in de buitenlucht gehangen; geen wonder dat je zoon er zo lekker onder sliep!
    Je hebt 'em erg mooi gemaakt, mooi kleurverloop en schitterende lapjes gebruikt!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat rare mens heeft een trend gezet: niet wildbreien maar wildquilten in ons mooie boeren landschap.
    wat heb je dat toch nog snel gedaan. je zoon ligt er warm bij en dat is nodig, want het gaat vriezen!!! blij met een paar graden in de min.
    gewoon heel erg mooi!!
    Groeten van Willemien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig een Quilt in het wild. Zie ons allemaal al sjouwen met onze maaksels, "de paden op de lanen in"! Wordt het heeeeeelllll...... gezellig overal.
    Bewonderingsgroetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hihi..ik zie je al gaan!! en dan idd die blikken van voorbijgangers...geweldig! Maar de foto is mooi gelukt, heel landelijk en sfeervol! Echt een prachtige quilt is het geworden...dat slaapt lekker...dat kan ik mij heel goed voorstellen. Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De lappendeken voor zoonlief is prachtig geworden en wat een heerlijk verhaal, dat had ik graag willen zien.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig, ik had je willen zien...
    Die deken is gaaf!
    De foto is nog gaver!!
    En jij bent het gaafst!!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. :o))))))))))))0
    Geweldig mooie quilt!!!!!
    En wat een gedoe hè, zo'n wegwaaiende quilt,... en dat van die meewarige blikken dat denk ik zelf ook altijd,...
    Maar je hebt TOPfoto's gemaakt!
    Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. die foto is dus goud waard!!! mooie quilt hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. echt wat voor jou ! leuk begin van de zaterdag met dit verhaal. Zo erg lang quilt je nou ook nog weer niet en dan zo´n grote lap gemaakt !! supper !! Lies H

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige deken is het geworden. En wat een leuk verhaal maak je ervan. Wel leuk hoor om de deken op deze manier te fotograferen en ik kan me helemaal voorstellen hoe de fietsers gekeken hebben.
    Tja, zal vast een heftige dag voor je worden. Geniet van de laatste momenten met je lief, eet smakelijk en heel eerlijk, door jouw verhaal, kwam mijn blogje van vandaag tot stand. Bijzonder, nietwaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha ha, ik heb errug om je verhaal moeten lachen. Gelukkig jijzelf ook. Ik zag het ook voor me. Jij,vastbesloten om er een mooi plaatje van te maken en dan die deken alle kanten op. En.... heeft hij er al onder geslapen???? Dat is helemaal een goed bericht! En nu dus lekker genieten van zijn welverdiende verlof! Doe je hem ook de groetjes van Wim en mij?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kind wat haal je je allemaal op je nek! Maar het is wel een gave foto geworden! Afdrukken en samen met wat restjes stof met het verhaal erbij in een boekje stoppen, doe dat met iedere quilt en zo krijg je een leuk verslag van jouw quiltende leven!
    Sterkte met het alleen zijn, altijd even wennen! Dikke knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hahaha ja af en toe zijn we best een beetje gek he....
    Maar het is een leuke foto geworden en een hele mooie deken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha, wat een verhaal! Jammer dat niet iemand je stiekem gefilmd heeft ;) Ik heb er in ieder geval zelf wel beeld bij! De lappendeken is echt prachtig geworden en de foto ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat is het mooist het deken of het verhaal (waar ik hard om moest lachen)? je deken is alleszins fantastisch. de groene banen met als achtergrond de groene weide: een uitstekende fotolocatie!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...