dinsdag 31 januari 2012

Verrassing!!

Het leven kan toch vol verrassingen zitten… Op maandagmorgen ga ik altijd een klein uurtje naar pianoles, bij een lieve juf in een dorp verderop. Een mooi ritje op de fiets van ongeveer 20 minuten. Maar, ben je wel eens naar pianoles gegaan en met een kat terug gekomen?

Nee? Nou, mij overkwam het gisteren!

Dit kleine zwarte monster is een week of zes geleden samen met een gecyperde kat, gedropt in de tuin van vrienden van ons. Die ze wel wat eten gaven, en warme plekjes om de koude nachten door te brengen, maar ze zelf niet in huis konden nemen.

Dus toen ik gisteren na mijn pianoles bij ze langsfietste, en even binnen wipte, vroegen ze, of ik toevallig geen kat wou adopteren…! Want deze twee zwervertjes hadden dringend behoefte aan een warm tehuis!! Ik hoefde er niet heel erg lang over na te denken. Besloot nog diezelfde middag dat in ieder geval één katje welkom was, en heb vervolgens het zwartje opgehaald…

… die alleen maar eten en aaitjes wou… zo zielig! Ze viel op de brokjes aan, niet normaal meer!

Liep verder constant achter me aan, kopjes gevend en spinnend… tot ze uiteindelijk op de bank ging liggen voor een slaapje, moe van alle belevenissen…!

Vannacht heeft ze in de woonkamer doorgebracht, en gelukkig is ze zindelijk, dus dat ging prima zo. Vanmiddag ga ik even met haar naar de dierenarts voor een check-up… zowel voor haar, als voor onze andere twee poezenbeesten.

Die deze actie trouwens heel wat minder geslaagd vinden…!! Tildie is tot diep in haar wezen beledigd door de aanwezigheid van dit kleine zwarte monster, en probeert dit goed duidelijk te maken door af en toe eens flink te blazen en grauwen. Donald kijkt het voorzichtig aan, snuffelt eens wat, en loopt dan met een grote boog om het kleintje heen.

So far so good…! Het voelt goed om dit kleine katje een warm tehuis te geven! Tenslotte, waar plek voor twee, is ook voor drie! Maar vier is toch wel erg veel, dus moet ik nog wel steeds denken aan het andere zwerfkatje… dat nu hopelijk een warm plekje in de schuur van B heeft…

Dus… als je nog een goede daad wil doen? Laat het me maar weten!

Nu alleen nog een leuk naam verzinnen… we weten al wel een leuke naam voor een katertje, maar zo te zien is dit een poesje, dus… zoeken we nog even verder!

28 opmerkingen:

  1. oooohhhhhh...ja, daar zou ik ook voor vallen!!! wat een snoepje! Onze buurvrouw heeft ook zo'n zwarte, Dropje genaamd. Maar vroeger had zij een andere zwarte en die heette Ytum (dat betekent zwart in het maleisisch)..dat vond ik zo'n leuke naam. Tsja...die andere...dat blijft knagen..ik begrijp je heel goed.Nou ja...wie weet fiets je nog een keer langs ;););). De reactie van Til is ook heel herkenbaar en geloof me...dat kan ook best even duren. Wij hebben dat ook met Pip en Lop gehad...ik dacht echt dat dat nooit meer goed zou komen!! Maar nu slapen ze zelfs naast elkaar!!En tegen ons is Pip ook weer heel lief. Het komt vast goed maar het kan er soms best pittig aan toe gaan...even laten merken wie de baas is.Ik ben benieuwd wat de naam gaat worden en veel plezier met dat kleine droppie!!! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend ... lief monstertje :0)
    en ook zo mooi verteld !
    "Monstertje" doet mij denlen aan mijn eerste kennismaking vroeger met een poezebeest (een katertje) ik mocht hem zelf uit het nestje kiezen (alleen weet ik dat moment niet meer ) maar ik koos dus ook een hele zwarte en we noemden hem "Beertje". Alleen nu zo opgeschreven lijkt Beertje geen naam voor een poes/kat .... maar tot ongeveer mijn tiende jaar had ik dus een lieve, eigenwijze zwarte Beertje ...
    En nu fijne herinneringen aan hem ...
    Inderdaad had het verhaal nog beter geweest als het andere katje/poesje nu ook een warm huis heeft ...
    Veel plezier met de nieuwe huisgenoot ... hopelijk snel maatjes met de andere twee !

    groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een droppie!! Kan ik hélemaal bij wegdromen... Veel liefde!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop maar dat het andere poesje een goed tehuis gekregen heeft want ik zie jou best in staat om het alsnog ook in huis te nemen !!
    Nou ja 1 voordeel met katten ben je niet zo gebonden als met honden je kan toch je uitstapjes blijven maken !! fijne dag LIES H

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat ze jou tegenkwam. Ik hoop dat de ander het ook zo treft.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ahh gossie, wat een liefje en nu maar hopen dat haar vriendje ook goed terecht komt maar dit dametje heeft het met jullie getroffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och die lieverd, wat heerlijk dat ze het nu zo getroffen heeft!
    Poezengroetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een Moppie!
    En nee, ik heb geen plekkie, heb er zelf al 5 en dat is al veel te veel,....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De kleine Noir is een beeldschoon poesje, fijn dat het een goed tehuis bij jou heeft gevonden! Helaas ben allergisch dus ik moet nee zeggen, bovendien zou het zwarte monster de boel afbreken! Fijne dag, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooooh wat een lieverd en wat lief van jou om haar een goed tehuis te geven. Ik hoop maar dat het andere poesje het net zo goed zal krijgen!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een dot, en wat een minne lui om die katten ergens te droppen. Breng ze dan naar de opvang of een asiel, ik kan me daar echt kwaad om maken.....
    Gelukkig zijn er ook veel goede luitjes :)))
    Heel veel plezier met dat leuke kattebeest.

    Groetjes hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig beestje. Ja, er zijn rare mensen op de wereld. Wie doet nou z'n dier weg.... Wij hebben 2 rode monsters en dat moet maar zo blijven. Hoop dat het andere dier ook een katten vriend tegen komt en hem/haar in huis neemt.
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Welkom in huize Lupineke, klein zwart poezenbeest.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een Dropje! Een combinatie van wolwinkeltje en poezen is niet zo handig (als ik nog wel eens wat wil verkopen..), maar ik hoop dat de andere ook snel een plekje vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n poezebeest met deze kou buiten zwerft....
    Hopelijk is alles goed met poes en wordt zij bestte maatjes met de andere twee!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schatje, ze voelt zich al helemaal thuis bij je. Nu de andere twee nog! Moet goed komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een schatje.
    Wie wil nou niet zo'n lieverd in huis nemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi katje!
    Mijn hond kwam 11 jaar geleden ook onverwacht vandaar dat ze Pardoes heet.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Komt vast wel goed met de andere twee. Eventjes de hiërarchie bepalen en dan leggen ze zich er wel bij neer. Geniet jij maar lekker van dit zwarte pluizenbolletje. En ik duim met je mee, dat het andere zwervertje inmiddels ook een warm thuis heeft gevonden. Helaas niet hier want onze Teun staat iedere kat naar het leven; behalve die van onze zoon want daar istie nog steeds doodsbenauwd voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat dacht je van de naam............Lupineke ???

    breigroet Cathérine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wij hebben genoeg aan 1 poes. Deze is ook aan komen lopen, de dierenarts denkt 9 maanden. Ze wilde even het buikje kaal scheren en wat denk je reeds gesteriliseerd. Wie zet er zulke schatten toch buiten de deur (of auto)?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een dot. Onze zwarte vondeling heeft de naam Bamse gekregen. Zijn zus en hij zijn onafscheidelijk. Onze derde vondeling heeft daar nog altijd moeite mee maar de laatste tijd liggen ze soms zelfs met z'n drieen bij elkaar te slapen.Wij vinden ook dat drie genoeg is. Lief hoor dat dit zwartje nu ,met die kou, een fijn nieuw huis heeft.Wat heb je toch een akelige mensen die een beest zomaar aan zijn/haar lot overlaten.
    Fijne dag
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat leuk dat je Moortje een thuis hebt gegeven. Ik zou zó graag een katje willen maar ja ik heb het niet alleen voor het zeggen. Bij huisdieren gaat 'nee' boven 'ja'. Toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieffie, dat poesje zeg!
    De poezen van mijn oudste dochter heten: Zeuss en Demeter.
    Van mijn andere dochter Tira (helaas is Mizu overleden).
    Leuk als je haar een muzikale naam geeft. Zonder pianoles was ze tenslotte niet bij je gekomen!
    Succes!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een leuke poes....echt een Moortje???

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat ben jij toch een lieverd, Stefanie. Heel eerlijk; mijn zoon heeft vanmiddag pianoles en ik hoop niet dat hij met een poesje thuiskomt. Alhoewel... Mijn man is "overal en nergen" allergisch voor, dus helaas geen huisdieren. Onlangs hebben we er wel 4 voor Wout zijn verjaardag gegeven. 4 vissen en Wout is er dol op (alle drie de kids trouwens); ze heten fladder, pip, blub en Tom. Misschien een idee voor een naam voor je poes? Maar jij weet vast wel een mooie naam uit een prentenboek te halen, die helemaal bij dit zwarte poesje past. En anders wil ik Wout wel vragen, maar ik ben bang dat je dan Pokémon-achtige namen krijgt voorgesteld...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een lieve mooie poes! Veel plezier samen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...