woensdag 11 april 2012

Haarlem, stad van genieten!

Zomaar een middag in Haarlem

’t Zonnetje schijnt stralend, en laat Haarlem in een warme gloed schijnen. Haarlem, de stad die ik nog nooit eerder bezocht heb, en helemáál niet ken... Waar ik zelfs geen liedje over weet… alhoewel… “De klokken van Haarlem” misschien? Maar of iemand daar nou vrolijk van wordt… ;)

Hoewel ik normaliter nooit zonder kaart, plattegrond of lijstje op pad ga, heb ik deze keer niets van dit alles bij me. Want, vanmiddag heb ik een gids J! Een superleuke en lieve gids, die Haarlem op haar duimpje kent en mij alle leuke plekjes gaat laten zien! Wat een heerlijke en gezellige luxe…

Mochten jullie benieuwd zijn wie mijn gids is, dan zal ik snel een tipje van de sluier oplichten. Mijn gids komt uit Blogland, en voordat we elkaar vanmiddag treffen, hebben wij elkaar nog nooit ontmoet. Maar zijn er wel vele gezellige en vertrouwelijke mailtjes tussen ons heen en weer gereisd… Bewonder ik haar bovendien om haar prachtige quilts en breiwerken, vooral haar laatste project is heeeel bijzonder

Als Wieke mij heeft opgehaald, gaan we eerst gezellig koffie drinken bij ‘Anne en Max’. Nou, koffie… het wordt een heel speciale cappucinosoort met honing en vanille.. jammie!!

En terwijl het zo met z’n tweeën voelt als vanouds, maken we alvast plannen voor de rest van de dag. Want wat is Haarlem leuk!! Heel erg leuk zelfs! Ik geniet van mijn gezelschap, deze leuke en gezellige stad, de sfeer, de hofjes…


We komen langs allerlei heerlijke, snoepige en geweldige winkeltjes… heel slecht voor de portemonnee ;) maar oh zo leuk!!

Ook Wieke’s favoriete winkel ‘Juffrouw Zonder Zorgen’ wordt natuurlijk niet overgeslagen… een eldorado op cadeautjesgebied!

Ik raak er niet uitgekeken en kom zowaar met een tasje vol naar buiten…

Vooral de textielwinkeltjes zijn om te zoenen zo leuk, alhoewel ze niet overal even blij zijn met die mevrouw die foto’s wil nemen… “Oh is het voor een weblog? Nou, als er maar geen merken op de foto’s te zien zijn…” Dat drukt te pret toch enigszins… hier kopen we niks!

Maar híer weer wel: de quiltwinkel van Haarlem!

Tussen alle kasten vol lapjes en boeken hangen de leukste quiltjes en sticheries (toevalligerwijze door mijn ‘gids-van-vandaag’ gemaakt J!) In deze gezellige winkel vind ik de lijmpen die ik wil gaan uitproberen en nieuwe lapjes voor de Floral Beauty!

Op de terugweg naar de auto lopen we nog door een heerlijk antiekmarktje, waar ik een geweldige schaal scoor voor 1 euro, super!!

Maar nog steeds is deze leuke dag nog niet ten einde… Mijn lieve gastvrouw trakteert me op een unieke combi van de gezelligheid van haar gezin, Kantonese kip met mie en een kijkje in haar enorme verzameling handwerken, boeken en materialen.. om te smullen zo mooi … en lekker! En als toetje…?

Als toetje mag ik mee naar een breicafé. Zit ik zomaar, op een mooie woensdagavond in Haarlem te breien met allerlei gezellige en gelijkgestemde zielen!!

Wat een bijzonder dagje!! Dank je wel Wieke voor je lieve gastvrijheid, ik heb enorm genoten… van de kennismaking met jou, en… van Haarlem!!

33 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke dag moet dat zijn geweest.
    Ik genoten van je verhaal en foto's.

    Groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige dag heb jij gehad. Haarlem is een mooie stad en als je dan zo'n goede gids hebt kom je op heel aantrekkelijke plaatsen. Leuk, die foto's van breiende handen...zie ik daar een 'bekende' shawl in wording bij???
    Fijne dag en groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De gezelligheid straalt van je blog af! Wat een gezellige dag heb jij meegemaakt en wat leuk dat je ons mee laat genieten!
    Haarlem bezoeken is een leuk idee voor de komende zomervakantie, want die leuke winkeltjes wil ik wel eens in het echt bekijken!
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om te lezen dat je een dagje naar Wieke haar hometown bent geweest en alle ins en outs hebt kunnen zien van de stad Haarlem. Het lijkt me een hele gezellige stad.
    Ik kan lezen dat je het heel erg naar je zin hebt gehad.

    groetjes, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk hé Haarlem en helemaal met zo'n gids, ik was er onlangs nog met mijn dochter en wij hebben ook lekker geluncht bij Anne&Max.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow wat een gezellig dagje uit.
    super fijn dat wij er ook van mee mogen genieten:))
    Je nieuwe blog ziet er leuk uit ! ! super
    Lieve groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat klinkt idd als een leuk dagje uit. Leuk zijn die blogontmoetingen tussen gelijkgestemde zielen, zeg. Zomaar iemand die je niet kent, maar waar het wonderwel mee klikt. En jullie beiden hobbies kwamen natuurlijk goed uit de verf!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. geweldig leuk die werkende handen,en dat je genoten hebt bruist er vanaf ,lieve groet marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, herken je de jouwe, die met die kippepootjes aan de naalden...?! Zo leuk om jou ook in het 'echie' te ontmoeten!! Jammer, dat het zo ver van huis, anders kwam ik beslist vaker!!

      Verwijderen
  9. Lupineke genoten van je verhaal Haarlem.
    Eens jaren geleden was ik met vriendinnen in deze stad, en zie enkele herkeningen op de foto's.
    En wat gezellig zo samen met Wieke, en ook nog naar een breicafé.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hej Lupineke, alsof ik er even bij was. Ik zie jullie zo gezellig door Haarlem wandelen en shoppen. Zie dat je ook bij één van mijn favoriete winkels bent geweest (begint met otto en eindigt op mania), waar ik zelf nog nooit in het echt ben geweest. En JZZ wat is dat een leuke winkel, ik ga maar alvast sparen.
    Anne& Max lijkt me een leuk koffieadres en de hofjes ook prachtig. Wat heb je veel gezien. Ik zie aan het breiwerkje wie Wieke is.
    Bedankt voor dit leuke verslag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je duidelijk een fantastische dag gehad. het weer werkte ook mee zo te zien aan je foto's. haarlem is een reuze gezellige stad en als je dan ook nog een gids hebt die je alles kan laten zien. Zo leuk.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijk dagje Haarlem! En leuk dat je Wieke nu eens ontmoet, toch grappig zo'n blogcontact. Ik ken Wieke ook niet persoonlijk, maar wel haar zus Greet. Zodoende ben ik haar blog gaan volgen en daarna weer die van jou. Echt leuk om zo'n dagje de mooiste plekjes te zien. Je foto's zijn superleuk! Die breiende handen vind ik subliem.
    Fijne avond nog.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zucht..., alsof ik erbij was... Wat een prachtig verslagje van een heerlijk dagje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haarlem is zo leuk vooral met een gezellige gids!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dus toch! Ik dacht al dat het fotootje op mijn blogrol van jouw blog van Haarlem was. Wat leuk! Dan was je ook nog vlak bij mij in de buurt (ruim gesproken dan). LOL Leuk dat je met Wieke Haarlem hebt ontdekt en wat grappig dat ze daar een breicafé hebben. Nooit geweten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja, Haarlem is mooi! Jaren geleden toen mijn zus er woonde hebben we eens een 'hofjestocht' gedaan. Prachtig! Zoiets hebben we in Limburg niet. Wat leuk dat je Wieke als gids had, die straalt een liefde uit voor haar stad op haar blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijk verslag. Ik wil ook nog steeds naar Haarlem. Maar even wachten op mooi weer.

    Met Wieke op stap enige dag hebben jullie gehad leuk!! Ik heb mee genoten en met jullie mee gelopen. wat ben je op mooie plekjes geweest en een leuke winkeltjes kwijl kwijl.

    Haarlem staat op mijn lijstje. Ik herken jullie handen hifi.

    Lupineke geniet nog maar lekker na Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat klinkt het allemaal gezellig en wat had je een lieve gids!
    En de foto's van de winkeltjes zijn zo leuk, het nodigt uit om Haarlem zelf eens te bezoeken!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk verslag (mooi gedaan met al die foto's) en wat fijn dat ik ook even mocht meegenieten van jullie samenzijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk! Haarlem staat ook nog op mijn wensenlijstje, en dan nog wel bij Wieke, wat gaaf! En wat een leuke foto's heb je weer gemaakt!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zucht, wat ziet dat er gezellig uit! En het lijkt me geweldig om met al die handwerkende vrouwen samen te zijn. Kan ik volgende keer niet stiekum in je tasje mee?
    Ik ben erg benieuwd naar de resterende dagen van je trip!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het was echt een gave rondreis voor jou! Wat leuk dat je ook haar hebt ontmoet! Leuke dingen gescoord en je laat niets zien?? Nu lekker thuis nagenieten terwijl je de klei omspit! Fijne dag, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komt goed hoor, ik zal een aantal van mijn aankoopjes showen als ze ik ze ga gebruiken!

      Verwijderen
  23. Hihi...wat zijn we nieuwsgierg hé ;) Haarlem vind ik ook heel leuk, kom er graag. Mijn vriendin woont in de buurt dus ik kom er af en toe. Laatst ook nog met Jan geweest en ook in dat leuke zorgeloze winkeltje! Leuk dat je Wieke hebt ontmoet en dan ook die breiavond...top! Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Tjonge, Stefanie, je moest wel lang wachten op een berichtje van mij op jouw blog over Haarlem. Ik kreeg mijn computer niet meer aan de praat. En, hij is nog wel gloedje nieuw. Had ik aan een knopje gezeten en de wifi uitgeschakeld. Vincent heeft hem net "gefixed" voor me. Ik had nog nooit van zo'n knopje gehoord en laat staan dat ik weet waar het knopje zit (weet ik nu nog niet). Wat een ontzettend gezellig logje en wat een leuke reacties zie ik staan. Wat lief allemaal.
    Tja, wat was het gezellig en wat maak je me nieuwsgierig naar de verhalen over je verdere bezoekjes. Dat zullen vast ook feestelijke verslagen zijn.
    Ik wens je een superweekend, dat je verkoudheid over is en je lekker kunt gaan zingen. En laat je lekker verwennen door J. Dat heb je na die maanden wel verdiend. Ik ga morgen naar de breidag in Nieuwegein. Niet rondlopen, maar heerlijk de hele dag breien in het breicafé. Heerlijk. Zaterdag komen we met onze reuzefamilie bijeen voor de verjaardag van mijn vader. En dan is de week weer snel voorbij. Groeten uit Haarlem.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een superdagje heb je gehad!! En dat zo dicht bij mij in de buurt, tis voor mij maar een half uurtje rijden en bij de Sampler heb ik menig cursus en workshoop gedaan!
    Mooie stad, leuke winkels en .......en leuk gids!!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wat een leuk bezoek! haarlem is inderdaad een heel prettige stad met veel speciale winkeltjes. en als je dan zo'n aangename gids hebt, is het helemaal genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Leuk, ben ik ook es in Haarlem geweest, leuke winkels en mooie straatjes en een lieve gids, wat wil je nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Nog al zo'n leuke dag en ontmoeting in een geweldig leuke stad! Wij hebben er een tijdje geleden ook een erg leuke dag gehad en een herhaalbezoek staat nog op het verlanglijstje. Heb ook genoten van je reisreportage van de Zaanse Schans, met super leuke foto's! Ben wel nieuwsgierig wat je nou toch in Barneveld gedaan hebt, ik moet vast nog even geduld hebben ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een leuk stuk schrijf je over Haarlem met hele mooie foto's. De Sampler is ook mijn favouriete quiltwinkel en ik woon ook gelukkig dichtbij. Ik kwam hier even via Wieke. Een leuk blog, ik kom zeker terug hoor! Dank voor je verslag!
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Haarlem looks like a lovely town, you showed such beautiful pictures. One day I want to visit Holland!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...