zaterdag 12 januari 2013

Breinaaldenrol

Spaar je van die mooie breinaalden… maar… hoe bewaar je ze?

Lupineke herinnerde zich de potlodenhoesjes die ze ooit, vroeger, voor de kinderen naaide…
… en ging aan de slag!


Eerst eens zoeken in de lappenkast. Daar lagen nog twee stevige retrostofjes van Noeks
Plus een schattig lapje dat ooit eens met een boek meekwam van Josee.


Beetje puzzelen, passen en meten…
...want patronen, daar doet Lupineke niet aan!


.. en langzaam ontstond er een vrolijke breinaaldenrol!

De buitenkant had behoefte aan een opbeurende spreuk.. vond ik!


Oh, kun je hem niet lezen?




Om jezelf af en toe bij de les te houden ;)!

Poppetje gezien?


Kastje dicht J!


34 opmerkingen:

  1. He wat leuk deze rol voor je breinaalden-gelijk per nummer opgeborgen?
    Heb nog een plastic koker waar mijn Moeder haar breinaalden in bewaarde-die zitten er ook nog in.Er liggen nog losse breinaalden met een elastiekje eromheen.
    Bedankt voor je idee,wie weet...
    gezellige zondag
    groetjes,Truus uit een wit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed van je, hartstikke leuk bedacht!
    Enig die spreuk!
    Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gemaakt, het komt zulke mooie breinaalden ook toe,
    een mooi zelfgemaakte rol
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedaan, ziet er erg leuk uit!!! Mooie stofjes heb je ervoor gebruikt!
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. helemaal leuk en supermooi gemaakt! met al die details van een mooi bandje en een leuk stofje én dan die spreuk...compliment!! Je brengt mij wel op een idee want ik heb ze allemaal door elkaar en zoek mezelf soms een sik ;) En wat is je vloer trouwens ook mooi!Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi en handig tegelijk! Erg leuke stofjes, en ook een mooie spreuk. Knap dat je dat zonder patroon in elkaar gefreubeld hebt!
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel handiger dan een koker ,lekker overzichtelijk moet ik ook maar s maken echt mooi en handiger marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gaaf! En zulke leuke details... Ach ja, zulke mooie breinaalden horen ook niet in een doodgewone plastic koker...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ontzettend leuk gemaakt hoor

    groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zeg jij nou over mijn tas: dat durf je niet??? En wat zie ik hier dan? Iets geweldigs, dat is wat ik zie!!! :-) (en wat een leuke stofjes!)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gezellige stofjes en een mooie spreuk. Heb jaren geleden al eens zoiets gemaakt en het bevalt me prima. Kan er mijn haaknaalden ook in kwijt. Mijn probleem zijn de rondbreinaalden. Heb nog geen leuk en praktisch iets daar voor kunnen bedenken.Misschien toch maar zo'n mooie set met verwillelbare kopen die jij nu ook hebt.Mooie droom.
    Fijne zondag.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb al zitten kijken of ik de losse punten van de rondbreinaaldenset ook niet in de hoes kan stoppen, maar dat bedacht ik, toen hij al klaar was..! Wie weet pruts ik er nog een paar extra vakjes in!

      Verwijderen
  12. Wat een mooi exemplaar! En die nam je niet even mee vanmiddag? :-)
    Ik ben vergeten je Zeeuwse knopen te geven, die had ik klaargelegd!

    Ik ben nog een beetje aan het bijkomen/nagenieten van vanmiddag! Hartelijke groet,
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. leuke rol! ik heb zoiets ook gemaakt, maar dan heb ik theedoeken van de Hema gebruikt....stevige stof en leuke kleurtjes en het werkt geweldig!!! Alles mooi gesorteerd en geen rommel meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je er een leuke hoes van gemaakt.
    Het stofje vind ik ook erg mooi en dan die tekst er nog op. Je zou het zo in productie kunnen nemen.
    Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. leuk!! Veel leuker dan die breinaaldenkokers......:)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk idee!
    Kan je mij even mailen?

    Groetjes, Beertje Zonn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sonnja, ik kan helaas je mailadres niet terugvinden. Wil je mij mailen op lupinekes.blog@gmail.com ?

      Verwijderen
  17. Wat een mooie breinaaldenrol. Prachtige stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Woh, mooie stofjes en je hebt er een prachtige breinaaldenrol van gemaakt! Wat leuk om een foto van jou te zien in jongere jaren. Je kijkt precies zoals je omschrijft, volop genietend van het leven. Leuk! Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Lupineke, ik loop een beter achter, maar ben nu weer helemaal bij gelezen.HiHi
    Super mooie post over het bloggen heb je gemaakt en ik ben het helemaal met je eens. Bloggen is in veel opzichten erug leuk. Leuke fotos van vroeger JUF!! Waar is de tijd gebleven hé.
    Je breinaaldenrol ken ik nog van vroeger, mijn moeder had die ook. Hij is super leuk en mooi gemaakt.
    Nog een hele fijne zondag.
    Lieve groet Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat is echt een leuke rol geworden en ik ben weg van je stofgebruik en de spreuk! Dikke knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw Stefanie, wat een fantastisch leuke breinaaldenrol! Vooral de kleurencombinaties vind ik helemaal super. Je brengt me op het idee om zo'n rol voor m'n kwasten te maken... maar zo'n mooie stofjes zijn hieraan natuurlijk niet besteed, want ik klieder nogal eens met m'n verf ;-(
    Fijne zondag nog.

    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie kleuren bij elkaar Lupineke. Inderdaad dat lapje van mij maakt het helemaal af.......
    Een lekker stevig rolletje.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha Lupineke, heb je ook zo'n geweldig idee voor rondbreinaalden? Lieve groetjes, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  24. prachtige rol en mooie spreuk! en elke keer als je de rol opent, betekent dit dat je aan iets moois & leuks begint ...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jaaaaa, mijn kinderen hadden ook zo'n potloden-etui op school. Het patroon heb ik al lang niet meer maar je hebt me op een idee gebracht. In plaats van een breitas ga ik ook weer zo'n etui/rol maken voor mijn brei en haaknaalden. Dankjewel voor het opfrissen van mijn geheugen ;-)
    Groetjes, Dagmar.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. dag Lupineke,

    zou ik misschien zo'n handige rol van je kunnen overnemen? je kunt me bereiken op t.slieker@hetnet.nl. mijn naam is Thomas.
    alvast dank!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...