dinsdag 1 januari 2013

De laatste dag van ’t jaar…

… was een heerlijke dag om, nadat de oliebollen naar volle tevredenheid gebakken waren, 
de zee weer eens op te zoeken! 
Want die had Lupineke al veel te lang niet meer gezien..

En Oh, wat was het zaaaaaaaaaaalig om aan het strand te zijn..


en uit te waaien..
en te genieten van de hoge golven die, altijd onvoorspelbaar, 
met al hun kracht op het strand gebroken worden..


We maakten een kleine strandwandeling 
(héérlijk dat dat weer kan J
en genoten intens van de elementen..

Ik rook het zilte, het zoute..
en ik voelde: hier ligt mijn oorsprong..
hier kom ik thuis!




En terwijl die regenbui, die allang voorspeld was voor de Oudejaarsavond, 
steeds dreigender dichterbij kwam…

…maakten wij ons wandelrondje af door het duinpad te volgen…


waar de grillige takken van de kleine duinboompjes…


ons begeleidden naar een heerlijk kopje-warme-thee-aan-zee


en waar we bediend werden door een ‘echte’ piraat die hier met veel verve zijn extra zakcenten stond te verdienen! (En niet op de foto gezet wilde worden door zijn moedertje ;))

Wat een heerlijke Oudejaarsdag was het zo!

En nu? Op naar het Nieuwe!!


27 opmerkingen:

  1. Heerlijk, ik word altijd zo blij van de zee. Als rasechte Groningse mis ik hier in het zuiden de zee enorm. wat gingen wij vroeger vaak naar de eilanden, soms wel ieder weekend, heerlijk.
    Een goed 2013 gewenst, fijn om je blogs te lezen.

    groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wens jou en allen die je lief zijn een heel fijn gezond, gezellig en creatief 2013 ! Geniet van je routes!
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's van de zee heb je gemaakt! Deze kun je zo ophangen in de kamer en er steeds van genieten.
    Wat mis ik ook de zee hier in Drenthe.Ben opgegroeid bij de zee(en heb ook meegevaren)en we gingen ook op nieuwjaarsdag een strandwandeling maken.
    Dank je wel voor deze mooie foto's-ben weer even terug.
    gezellige dag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's van strand en zee en een heerlijke wandeling. Ik wens je een goed nieuw jaar met iedereen die bij je hoort. Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's. Heerlijk toch om zo afscheid te nemen van het oude en plaats te maken voor het nieuwe.
    Vooruit, nog één keer dan; GELUKKIG NIEUWJAAR.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige plaatjes! Dit jaar heb ik erg genoten van je blog èn je bezoekjes!!
    Ik wens je een heel gelukkig 2013.

    Hartelijke groet,
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik geniet helemaal met je mee en ervaar het precies zo, aan zee kan ik helemaal weer opladen.en als je dan nog zo'n leuke piraat tegenkomt ;)Prachtige foto's heb je gemaakt en natuurlijk wens ik je héél veel goeds en geluk voor het nieuwe jaar! Liefs van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De beste wensen en wat een mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. OOOh ik krijg gelijk heimwee, ook een beetje mijn strandje heerlijk, ik geniet even mee want als ik mijn ogen sluit ruik en voel ik precies zoals het daar is! Ik moet nog even wachten voor het weer tijd is voor iets lekkers bij de Piraat maar het vooruitzicht is voor in mei al geboekt. Geniet lekker na, lieve groet BB

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige foto's! En wat heerlijk om door je eigen piraat bediend te worden! de allerbeste wensen voor 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb ook genoten het af gelopen jaar van je ontmoetingen.Ik hoop dat dit,een vervolg krijgt dit jaar.

    Ik wens jou heel veel goeds en geluk en gezondheid en veel uitjes toe ook weer dit jaar. En heel veel creatieve ontdekkingen.

    Dat er maar veel moois uit jou handen mag komen net als het afgelopen jaar.

    Lieve groetjes José xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De allerbeste wensen voor 2013 toegewenst!

    Dit zijn mooie foto's zo bij zee. Het is zo jammer dat ik altijd oorpijn krijg als ik bij de zee ben (het hele jaar door). Daarom kom ik eigenlijk nooit op het strand.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gelukkig nieuwjaar en voor 2013 alle goeds in een hele goede gezondheid gewenst!
    Bedankt voor de prachtige foto's en je verhaal over jullie wandeling. Ik was weer even terug in de tijd! Soms mis ik de zee wel hier in het Brabantse land.
    Ik hoop het nieuwe jaar weer veel Zeeuwse verhalen bij je te lezen!
    Groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij en je familie een gelukkig nieuwjaar gewenst en veel gezondheid, liefde en creativiteit! Prachtige foto's van de zee... zou zo met je mee hebben willen wandelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. JALOERS>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>groetjes LIES

    BeantwoordenVerwijderen
  16. He lieve Lupineke, ik wens jou en je dierbaren een heel gezond, gelukkig en goed 2013! En ik sluit me bij bovenstaande reactie aan: piepklein beetje jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een prachtige foto's, bedankt dat je dat met ons wilde delen.
    Wens je een mooie 2013 toe.
    Geerte,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. daar was ik vandaag ook graag geweest maar fijn dat we met je mee mochten wandelen.
    heel veel goede wensen voor een mooi 2013! en dank voor alle mooie logjes van 2012!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig mooie foto's van de zee, en de wandeling.
    Heel veel goede wensen ook van hier voor jou en je familie.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ruik 'm, ik voel 'm en ik proef 'm. Je roots vergeet je nooit. Alle goeds, veel gezondheid en geluk voor jou en je gezin. Lieve groet, anna

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat fijn dat je weer kunt genieten van een wandeling. Kan me echt indenken dat je dat uitwaaien even nodig had. Wees lief voor jezelf.Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk he om zo dicht bij de zee te wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een heel gelukkig en gezond 2013!
    Zou iedereen zich toch het beste voelen op de plaatsen waar hij is groot gebracht? Hoe mooi je foto's ook zijn en hoe ik ook heel af en toe (zo eens in de 10 jaar) naar de zee kijk, ik ben zo blij dat ik er een heel end vanaf woon.....

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ooooh heerlijk Lupineke! Wij wonen hier heerlijk hoor met het IJsselmeer voor de deur (nou ja eigenlijk achter de tuin), maar ja hoe mooi ook, het IJsselmeer is toch geen zee. En wat kan ik daar af en toe ook naar verlangen dus ik begrijp dit berichtje helemaal. Misschien stappen we, aangemoedigd door jouw berichtje, straks toch maar weer even in de auto. Drie kwartier rijden naar de Noordzee en dan genieten van zo'n heerlijke strandwandeling. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige foto's! Dat is toch wel genieten hoor, zo lekker aan het strand en wij genieten lekker mee door jouw foto's. Mooie blog om het nieuwe jaar mee te beginnen.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...