maandag 14 januari 2013

De trui van Pippi


Als het écht winter lijkt te gaan worden, moet ik altijd aan de trui van Pippi denken!


Die beroemde trui, waar ze in de wintertijd sneeuw en kou mee trotseerde…
.. waar ze boeven mee ving en ons meenam op winterse avonturen..!


Wat had ik graag als kind ook zo’n trui gehad ;)


Oké vooruit, om heel eerlijk te zijn, wilde ik gewoon graag Pippi zijn…
zij was – en is nog steeds!!! – mijn grote heldin!


En nu de kans op sneeuw ook hier in het zuiden van ons landje wel eens reëel zou kunnen worden…


moet ik steeds weer aan die geweldige trui denken!!


En aan Pippi natuurlijk J!

39 opmerkingen:

  1. Grappig, ik had niet zoveel met Pippi in die tijd, maar als ik nu naar de foto's kijk heeft ze wel een heel guitig gezicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa Pipi, heerlijk kind. Nou aan de "brei" dan maar

    groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik was ook helemaal dol op Pippi! Leuk om die oude plaatjes weer even te zien, en die trui is helemaal geweldig (haar schoenen trouwens ook)!
    Fijne dag, groetjes Meta

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook dol op pippi gelukkig had ik al het rode haar dus ......maar breien zo n trui dus hij is nog steeds enig zou het model iets aanpassen Hi. Hi gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nou pak je breinaalden en maak m zou ik zeggen ;o) ik ben ook een echte pippi fan , vond de truien van Annika en Tom ook altijd heel mooi.....wilde wel graag meehelpen koekjes bakken in die heerlijke keuken van haar en dat huis.....geweldig.
    Dank je wel voor dit leuke blogje over Pippi.....zucht....beetje nostalgie :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pippi is mijn grote kleine heldin.Hoe vaak zou ik de films al bekeken hebben...?????Zou zeggen :Brei de trui.
    Fijne dag
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als de grote te groot is voor een probeersel, dan maak je toch eerst een mini ;-) ?
    Lieve groetjes, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihi, ja Pipi is en blijft onwijs leuk!!! Ook mijn heldin! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Pipi, heldin van het noorden, geen probleem is haar te groot. Maar dan wel deze Pipi, met dit guitige gezicht.
    Aan de slag Lupineke, dat moet voor jou toch geen probleem zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk Lupineke, om Pippi weer eens te zien. Ze blijft geweldig.
    Weet je wat grappig is? Pippi draagt een Zweedse visserstrui van het eiland Götland.
    Hier ligt een wit poederlaagje.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat bijzonder, dat wist ik niet Willy! Nou, dan moet ik helemaal aan de slag natuurlijk, een visserstrui.. geweldig!

      Verwijderen
  11. 1x mn berichtje plaatsen was wel genoeg he? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nu Pippi heeft hier haar trui wel nodig want het is min 16 op het moment hier in Zweden

    Fijne maandag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heerlijk zo'n trui, dus aan de slag,
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke tijd was dit.Kan ik mij helemaal voorstellen bij jou deze trui, echt iets voor jou ook voor mij enig. Toen ik jong was.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Inderdaad, er zit nog maar één ding op: je moet 'm breien! Pippi rules!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lupineke, jij kunt breien, dus waar wacht je op?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lekker dik garen nemen, en breien maar. Lijkt een mooi en makkelijk patroon.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja dit wordt toch echt breien hoor! Zeker nu je weet dat het een visserstrui is toch?
    Leuk, weer genoten van je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja een heerlijke slobbertrui !! Deze trui van Drops Design lijkt er wel een beetje op : http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=137&d_id=17&lang=nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een beetje Jacomijn...? Hardstikke veel, wat geweldig leuk!!! En aan de titel te zien: "Een jeugdige klassieker", kan ik me goed voorstellen dat dit gewoon de 'Pippi-trui' is :)! Dank voor de buitengewoon gave tip!!

      Verwijderen
  20. Als het bij jullie net zo hard sneeuwt als hier dan zou ik maar snel aan de slag gaan om ook zo'n supertrui te maken. Je gaat hem hard nodig hebben. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geweldig Pipi, haar avonturen blijven voor altijd in m'n geheugen gegrift. Het mooie is dat ook mijn zoontje er dol op was. Die trui heb ik al eens eerder voorbij zien komen, 'ns zoeken waar ook alweer....
    Enneh, die tip om eerst een mini exemplaar te breien vind ik geniaal.
    succes
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoelang denk je nodig te hebben om de trui te breien???
    Vanavond gaat het sneeuwen bij jullie!
    succes met het breien.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hier ligt al een aardig laagje (Schiedam), dus dat wordt doorbreien!
    Mijn kleinkinderen zijn nog steeds helemaal weg van de films van Pipi, dit blijft altijd leuk, en een beetje Pipi blijven wij allemaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hebben ze wel zulke dikke breinaalden, anders is ie morgen niet klaar HiHi!
    Je denkt toch niet dat die kracht in die trui zit??? OF WEL
    Super serie, ook de kinderen waren er dol op.
    Als we ergens een mooi huis zien hebben we het altijd over villa kakelbont.
    Nou ga maar snel breien.
    Lieve groet nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hé Lupineke, deze kol voor grote mensen heeft hetzelfde motief: http://www.garnstudio.com/lang/us/pattern.php?id=5244&lang=us

    Heerlijk, laat maar sneeuwen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes... helemaal geweldig Jeanet!! En aangezien het hier nu aan het sneeuwstormen is... ;)!

      Verwijderen
  26. Nou meid gewoon naalden pakken en wol en aan de slag gaan en zo'n lekker trui brei jij in een paar dagen/weken! Leuk op een strakke spijkerbroek! Grijns! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat wordt een leuk project. Ik zie de trui nog wel een keer voorbij komen met Lupineke erin!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ha Stefanie, het kan natuurlijk altijd nog. Het lijkt me geniaal; wanneer jij je trui breit, zorg ik voor oranje staartjes. Deal?
    Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Was dat niet een trui van haar vader? Eigenlijk wordt het dan tijd dat je deze trui een keertje gaat breien. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. volgens mij ben jij eigenlijk PiPi - alleen weet je het zelf nog niet!
    en dit is het toch niet helemaal: http://en.dawanda.com/product/16801838-PIPPI-LONGSTOCKING-sweater
    maar dit komt al in de buurt: http://www.garnstudio.com/lang/us/pattern.php?id=5571&lang=us

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohh, wat superleuk Elisabeth, dank je !!! Geweldig, er is dus veel meer dan ik ooit wist :)!!

      Verwijderen
  31. EERLIJK GEZEGD ...ik vind dat jij meer van Annika weg hebt...........maar zo'n Jurk/trui ?? echt een ding om inte wonen !! Wat leuk om al die plaatjes van Pippi weer terug te zien. L.H.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een geluk dat Wieke Zaterdag geweest is...nu had het geen doen geweest om er helemaal doorheen te komen.
    tIs echt "WOLLIG" weertje voor jullie breisters en een goed excuus om thuis te blijven...ik heb mn stoepje al schoon gemaakt, vind het wel jammer ...maar ja...pas al zo'n gebroken enkelman in huis dat is wel weer even genoeg.
    groetjes L.H.,

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...