donderdag 3 januari 2013

Mijn eerste affo van 2013!

Kijk, is het uiteindelijk toch nog snel gedaan…
Dat grijze vest, dat maar niet naar mijn zin wou worden, dat steeds maar niet goed van snit bleek te zijn, is dan eíndelijk toch klaar!

En, om heel eerlijk te zijn, al ziet hij er misschien niet super flatteus uit… hij zit héérlijk :D!


Het vest is gebreid met Linea Pura van Lana Grossa, 75% Eko Merino en 25% Alpaca, kleur 11.

Het achterpand, dat zo ontzettend wijd viel, heb ik op de bies (daar, waar die onderste knoop zit) aan de binnenkant met vasten bij elkaar gehaakt, zodat het een stuk strakker kwam te vallen. En nu is het goed!

Helemaal goed zelfs, en… helemaal naar de zin J!


De knopen zijn van (nep-) grijs parelmoer, 
door de flits lijken ze erg wit maar in het echt zijn ze gewoon grijs.


Het leuke aan dit patroon vond ik dat de mouwen een ‘pofje’ hebben bij de pols. 
En dat er een uitwaaierende onderkant aan zit. 
Weer eens wat anders, toch?


Het is al met al een aardig mixje geworden van een beetje van Maggi, en een beetje van mezelf.
Want zo’n gehaakte randje leek me gewoon heel gezellig, en het zorgde er ook nog eens voor dat het ‘schootje’ (maf woord eigenlijk) net ietsje langer viel.


Enne, waarom staat je hoofd er niet op, Lupineke?
Hi hi, een beetje vanwege de privacy, en een beetje vanwege de ijdelheid.. die warrige haarbos, die alle kanten op stond, hoefde van mij nou ook weer niet precies pontificaal op het www te komen ;))

En… verder nog iets op de pennen?
Jazekers! 
De felgekleurde Noro-sjaal is al een heel end gevorderd! 
Ik ga nu twijfelen of ik er een kol van zal maken 
of nog door zal breien en er gewoon een heeeeeeel lange sjaal van zal maken…

Komt tijd, komt raad J!

43 opmerkingen:

  1. Ik vind hem eigenlijk best wel mooi, wel koninklijk.

    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi vest! Fijn dat het helemaal naar je zin is geworden!
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie vest hoor. Mooie kleur en de pofmouwtjes zijn schitterend. Heb je de garen ook zelf gesponnen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het garen is van Lana Grossa, ik kwam het tegen toen ik op bezoek was bij Anna (vanannashand.blogspot.com) en we op samen op wolletjesjacht gingen. Maar door de wat onregelmatige samenstelling van het garen zou het inderdaad ook goed zelfgesponnen kunnen zijn.

      Verwijderen
  4. Leuk vest geworden. De kleur lijkt blauw op de ene foto en grijs op de andere maar ik vind beide wel mooi. En dat schootje met gehaakt randje viel mij gelijk op. Leuk dus!!! En als het dan ook nog heerlijk zit dan heb je er een prachtig vest aan. Ik ben trouwens zelf ook erg van de vestjes en niet zo van tuien dus ik vind je vest geweldig.

    Veel plezier ervan.

    lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kleurtje is inderdaad heel apart grijs, op de bovenste foto (zonder hoofd ;)) is hij het meest realistisch, echt een diep grijs met blauw vleugje. Ik was er meteen weg van, alhoewel ik helemaal geen grijs-mens ben!

      Verwijderen
  5. Fijn dat het uiteindelijk toch helemaal naar je zin is geworden en dat je er blij mee bent. Mooi meegenomen dat het ook nog heerlijk draagt ;)

    groet, Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat???? Hij is geweldig!!! Echt heel mooi Stefanie! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig is je vest, met veel leuke verrassende effecten.
    Een kol is helemaal in, maar doe gewoon waar jij zin in hebt.
    Veel breiplezier dit nieuwe jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is een hele leuke eerste affo, prachtige kleur en leuk model....en dat ie heerlijk zit is maar mooi meegenomen ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niet flatteus? Jij kan het hartstikke goed hebben als slanke meid. Ik vind 'm je erg goed staan ook zonder hoofd ;) Wat de sjaal betreft, die twijfel heb ik nu ook. Ik ben er ook met één bezig en heb hem nu zo lang dat het een col kan zijn (2 x om), maar ook een sjaal (niet al te lang). Ik zit te bedenken of ik er knoopjes en lussen aan maak zodat het alletwee mogelijk is. Of heb jij nog een idee?
    Fijne avond,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dat kan natuurlijk ook nog.. daar had ik nog niet aan gedacht! Ik twijfel omdat ik bang ben, dat de col met een jaar tijd weer helemaal uit is.. zo gaat dat vaak met de mode. En een sjaal blijft altijd kunnen. Maar ja, als col is hij wel weer heel erg leuk en vooral handig in het dragen... twijfel, twijfel ;) Misschien toch maar een col, dan kan ik de overige wol gebruiken voor bijpassende polswarmers :D

      Verwijderen
  10. Gaaf vest! En het gaat er toch om dat het lekker zit en dat het dan niet altijd elegant is, jammer dan! Ik vind dat je het heel erg leuk hebt afgewerkt met dat gehaakte randje, maakt het uniek en heel persoonlijk!
    Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je vest is best mooi geworden! En als je het op een broek draagt,staat het nog weer anders.Doordat je een schootje hebt gebreid,past het mooi bij de pofmouwen.En je gehaakte randje is echt Lupineke!
    Ben je nu overtuigd,dat het een schitterend vest is geworden??? (lol).
    Je zult zien,dat dit jaar vesten met schootjes helemaal'in' worden.
    En je col/sjaal-gewoon de uiteinden met een niet te strakke steek aan elkaar naaien-kun je weer loshalen als de col 'uit' is.
    Succes en binnenkort zien we wel wat het geworden is.
    gezellige avond.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind hem super geworden, en wat een goede vondst die taille, kan jij makkelijk hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ziet dat er lekker warm en cosy uit!! fijn dat dit project weer af is, ik vind je heel moedig om zo'n groot breiwerk te beginnen, ik kom niet verder dan mutsjes en sjaals...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi verst en fijn dat het zo goed uitheeft gepakt.
    Ik heb ook net mijn col sjaal af ik heb er een col van gemaakt . is nu lekker hip en is het volgend jaar uit heb ik toch gewoon weer iets nieuws om te breien :))
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, heerlijk, zo'n vest! Ik vind het een erg mooi vest geworden en ik geloof echt dat die lekker zit. Knap hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind hem heel mooi geworden en dat hij lekker zit, geloof ik direct: zo ziet hij er namelijk ook uit! Lekker wolletje.
    Ik ben benieuwd wat je met de sjaal/col gaat doen. Met lusjes en knoopjes lijkt mij nog niet zo'n slecht idee!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik vind het een heel leuk vest geworden! echt zo'n vest waarin jee woont en die je nooit meer wil uitdoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een heerlijk vest dat je prima staat. Het hoofd denk ik er wel bij... Je hebt er helemaal je eigen draai aan gegeven.
    Je gaat er veel plezier mee beleven.
    Maak maar een col met polswarmers; wat is mode?? daar trek jij je toch niets van aan!!??
    Lekker breien, lekker bezig zijn met je eigen dingen... GENIET.
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haaa, je hebt heeeeeelemaal gelijk Willy!!!! Het wordt dus een col! Bij deze besloten ;D

      Verwijderen
  19. Nou hier komt spuit 11 ook nog even...Je vest is prachtig...maar ik denk dat het nog veel mooier tot zn recht komt als je er een gladde broek onder draagt.
    De rok valt ook al bol... en nu zien we te veel "verdiepingen""probeer het eens en maak dan nog eens een foto.
    (ik heb een dochter in de modebranche...vandaar !!) O ik schaam me gewoon voor mn commentaar want zie zelf geen kans om zo'n leuk vest te maken.
    groeten van LIES


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha ha , ik lach me suf, dat was namelijk ook het eerste wat Manlief de Stuurman zei: je moet er wel een broek onder doen!! Nou Lies, zo zie je maar weer, je bent dus de enige niet! Helaas... ik hou altijd erg van fladderjurken en tunieken en zo, met leggings en een vest erop ;)

      Verwijderen
  20. Hoi Stefanie,
    Je vest is super geworden! En je hebt je eigen stempel erop gezet met het gehaakte randje.
    Maar waarom zo'n onthoofde foto?? Poseer niet speciaal, maar ga iets doen op de foto. Poes borstelen, planten water geven. Dan is het niet zo gemaakt en je hoeft niet in de camera te kijken.
    Groeten, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie tip Riet, bij jou op je blog zien de foto's er ook altijd erg leuk uit! Maar ik denk ook dat jouw man een betere fotograaf is, dan de mijne ;)!

      Verwijderen
  21. hihi..je koppie denk ik er wel bij hoor ;) Maar wow...ben echt weg van je vest..dat het lekker zit straalt er vanaf! ja..een heerlijk model en zo leuk met dat randje. het vest wat ik aan het breien ben hoort ook een randje te hebben maar dat wilde ik niet doen...maar nu ga ik dus weer twijfelen want het staat wel errug leuk!wat een prachtig garen is het hé! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuk vest is dit geworden! Goed dat je toch hebt doorgezet, ik vind het echt een topper...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hij is enig geworden ,lekker met een eigen draai echt super leuk hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat jullie mannen dat zien!!! Die van mij ziet gewoon niks, ook makkelijk!
    Ik vind je vest erg leuk hoor en als je 'schootje' een maf woord vind, dan noem je het toch gewoon peplum. Alle prinsessen lopen ermee dus dan kan jij er ook nog wel bij :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw, super mooi en knap! Leuk ook zo met die grote knopen! Ik kan me helemaal voorstellen hoe heerlijk 'ie zit! :)

    Liefs, Annabel

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik vind hem LEUK!! En wat stoer, om in de eerste week van het nieuwe jaar al een project af te hebben ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuke oplossing heb je bedacht voor je vest. Het is echt heel mooi geworden.
    Goed hoor om in week 1 al een Affo te hebben. Ik hoop er volgende week een te hebben. hard werken maar.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Nog even terug gescrold...je hoofd staat er niet op, maar wel je mooie vloertje...ben je nog steeds blij mij denk ik !!
    Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik begrijp dat het een heel avontuur was om tot dit resultaat te komen maar ik ben dol op dit soort vestjes en vind het prachtig. En ik snap je fototechniek, mij zul je ook niet vol ornaad aantreffen op het www. Veel plezier met je vest.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooi vest Lupineke, én flateus, én modieus, én grappig, én helemaal Lupineke! Jouw warrige haardos denk ik er wel bij hihihihi...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...