woensdag 3 april 2013

Gebreide Bea

Bij het lezen van het artikel in het AD over de gebreide koninklijke familie, waar Riet onlangs mee aan kwam zetten op de spinmiddag, moesten we allemaal vréselijk lachen.. J

Wie zou dat nou gaan doen.. Beatrix breien!?!


Maar.. toen Lupineke het boek vorige week per ongeluk in handen kreeg..


en al die jolige foto’s van ons ‘eigen’ koninklijk huis zag…
is onze eigenste Koningin toch van de breinaalden gerold, ha ha!


Grote boosdoener van dit alles is de Engelse Fiona Goble. 


Fiona is een echte breifanaat die al vele boeken op haar naam heeft staan.
Zo breide ze onder andere een hele Ark van Noach 


een Kerststal 


een complete Boerderij 


bekende Sprookjes …


(en dat allemaal inclusief beestenboel…)


en Father Christmas!


Zelf vindt Fiona, dat ze helemaal niet zo’n goede breister is, gemiddeld doet ze zo’n zes a zeven uur over een dier of figuurtje. Maar al kijkend naar al die ongelofelijk knappe details die zij ontwerpt wordt je bewondering voor haar steeds groter!


Ook een enige Britse humor is haar niet vreemd, 
zo rolde er o.a. ook een boekje over zombies uit haar pennen.. hoe verzin je het!!


Het meest beroemd werd Fiona door haar boek over de koninklijke Engelse familie dat ze maakte ter gelegenheid van de bruiloft van prins William met Kate Middelton.


Het is ongelofelijk knap hoe ze met een paar simpele breinaalden 
de karakters van deze familie weet te typeren!


En... nu dus ook onze eigen Royals in gebreide uitvoering..!



Enne, zou Lupineke de enige zijn, waar Beatrix en Koning Willem plus aanhang 
voor het raam mogen zitten op 30 april J


26 opmerkingen:

  1. Wat enig en knap van jou Lupineke. Mijn complimenten hoor.

    Ik heb het boekje voor de kerst. Hihi.

    Succes met de rest ik ben benieuwd.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat is ze leuk geworden!! hoelang heb jij over Bea gedaan? lijkt mij toch best nog een klusje. ik heb het boek ook al bekeken en het kriebelde bij mij ook wel! liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. over het boek had ik al gelezen en gehoord, wie niet....maar nu jij Bea gebreid hebt en er zo smakelijk over blogt, vind ik het zelfs leuk worden. Toch ga ik denk ik voor de boer en gezin......ooit nog eens voor zoon-boer-olle breien. Leuk, dank je voor de inspiratie!!
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt leuk ,ik hou er wel van gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk die Bea! Straks de hele familie op de schoorsteen? Het lijkt me wel lastig, maar jij bent wel een handige breierd...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend leuk! Helaas ben ik meer van de haak dan van het breien...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig, dat je hare majesteit ook nog in een krans ophangt, zo leuk ,helemaal los met zijn allen op koningsdag, of wordt het kroningsdag
    Ik vind het super

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk de kerststal had ik al eerder gezien maar de rest niet.
    nog zat te breien dus. Of ga je de rest niet maken ????? :))))))))
    Groetjes albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind ze leuker dan de poppen van Arne en Carlos maar ik ga er toch echt niet aan beginnen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben van plan dat boekje morgen te gaan kopen, lijkt me zoooo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat leuk! IK heb zelf geen neiging om de pennen te pakken maar ben benieuwd wie dat nog meer leuk vindt! Leuk voor kinderen ook lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hahaha, leuk ik zie ze al zitten voor je raam op 30 April.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zag het boek een tijd geleden al. Ik vind het reuze knap dat je dat kunt breien. Misschien mogen ze boven zitten, tussen het oranje?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie Bea. Ik zal er niet aan beginnen maar het idee is superleuk.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke blog...! Ik ga die vrouw eens opzoeken, want breien is leuk!
    Maar een gebreide Bea??? Nou ja, ze is toch wel grappig...
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk zo'n gebreide Bea, da's toch weer 'ns iets anders. Nooit gedacht dat er knuffelpoppen van de koninklijke familie zouden verschijnen, maar ach wel zoet toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat grappig, zo'n gebreide Bea. De Engelse Royal Family vind ik ook te gek. Veel plezier met Koning Willem!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie blauwe druifjes heb je bovenaan staan-geeft meer lentegevoel dan de sneeuwklokjes.
    Toen ik de titel zag-Bea breien- dacht ik even,gaat ze mijn zus breien???Maar nee,het gaat om een ander persoon.
    Jouw Bea is leuk geworden,vind alleen haar rok wat aan de korte kant-Bea heeft ze tot halverwege haar kuiten hangen.
    Laat je een foto zien van de familie achter het raam?
    succes met breien!
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb zelfs ook nog gedacht over schoudervullinkjes ;)

      Verwijderen
    2. DOEN!!! lol
      Truus

      Verwijderen
  19. Wat leuk en met hoed. Ben benieuwd naar de rest van de familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh wat leuk is ze geworden.
    Nog even flink in de pennen en je hebt de hele koninklijke familie in huis voor 30 april.
    Ziet er super leuk uit, die andere creaties ook.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie koningin! Knap werk hoor, ik ben benieuwd hoeveel koninklijke familieleden er nog volgen bij je. Leuk om al die kunststukjes van Fiona Goble te mogen zien, sommige mensen kunnen alles!
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja, die Fiona, die kan er wat van. Koningin Elisabeth was ook zo leuk met haar 60 jarig jubileum! Ik kocht het boekje als collectors item. Eist je trouwens dat het boek in de witte boekhandels maar 9.99 kost en elders 14.95?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Haha, zo grappig. Ben benieuwd of je de hele familie gaat breien.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...