zaterdag 21 december 2013

Midwinter

Vandaag is het de kortste dag van het jaar en beleven we de langste nacht! 

afbeelding van Internet

Midwinter.. altijd één van Lupineke’s favoriete vieringen!
Het is fijn om de terugkeer van het licht te vieren. 
Het licht dat buiten in de natuur weer volop zal gaan schijnen, 
al zou je dat nu niet denken met al dat donkere en sombere weer…

De kaarsen branden, het warme rode kruidensap staat te trekken op het fornuis…
Straks vertrekken we naar het feest van een lieve vriendin. 
Zij is een midwinterkind en viert in gepaste stijl haar verjaardag!!


Iedereen een heel fijne Midwinter gewenst!!


20 opmerkingen:

  1. Heerlijk als de dagen weer langer gaan worden!! Ik geniet van alle seizoenen maar ben altijd wel blij als we de kortste dag gehad hebben.
    Jij fijne viering :-).
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtige afbeelding heb je gevonden! Veel plezier op het midwinterfeest bij je vriendin, dat klinkt goed..dat sap! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier vindt je het recept:
      http://lupineke.blogspot.nl/2011/12/zingen-voor-de-koeien-en-de-bijen.html
      Het is superlekker!!

      Verwijderen
    2. Dank je, dat ga ik met Kerst maken. En ga je dinsdag weer zingen daar? Ik heb het net weer even gelezen..zo bijzonder klinkt dat!

      Verwijderen
  3. Fijn om je vanmiddag even te zien! Heel erg bedankt voor je cadeautje, jammer dat ik niet veel tijd voor je had. Geniet van het Midwinterfeest.
    Hartelijke groet,
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kleuren heeft deze midwinterplaat !

    En natuurlijk heb je groot gelijk Lupineke -het trekken van een kaars is veel mooier en rustieker.
    Dacht alleen aan de keren dat ik met de kinderen kaarsjes had gemaakt.En zij hebben vaak niet het geduld om steeds weer de kaars te dopen.Vandaar mijn opmerking.

    Gezellige verjaardag/midwinterwende.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Truus, bijzonder om te zien dat sommige kinderen dat dompelen al snel beu zijn en anderen er niet mee kunnen stoppen.. ;) Een heel fijne zondag gewenst!

      Verwijderen
  5. Mooie illustratie heb je gevonden! Veel plezier op het feestje van de jarige.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij ook een fijne midwinter en natuurlijk een heerlijk weekend! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik vindt dat je een prachtig blog hebt geniet er ook .
    vooral van die mooie klederdracht ...
    ik vindt het intersant over de tradiesies te lezen .
    en ook mooi dat mensen dat aan houden want dat is het moeilijkste ...
    ik wens je een fijne avond veel plezier

    .


    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel lang geleden was dat de dag dat wij ons verloofden :) Ik wens je een fijne en lange midwinternacht

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Veel plezier en geniet van alle dagen!!!!!
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lupineke, ik wens je fijne dagen met elkaar. Dank je wel voor al je reacties op mijn blogs. We kennen elkaar niet en toch voelt dat wel een beetje zo. Plezier en voorspoed wens ik je. Nieuwe kansen en mooie mogelijkheden. En gezondheid, altijd gezondheid!
    Dag,
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gister lukte het me maar niet om een reactie bij je achter te laten, vandaag probeer ik het weer gewoon opnieuw ;-)
    Grappig dat jullie Midwinter echt vieren, bij ons is het een dag net als alle andere, een beetje saai dus eigenlijk. Het is een veel beter idee om te vieren dat de dagen weer gaan lengen!
    Ik hoop dat je een leuk feest hebt gehad en dat het in huis lekker rook (ruikt) naar je rode kruidensap en de waskaarsen.
    Fijne zondag.
    Groetjes weer
    marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien een idee voor volgend jaar Marjan?

      Verwijderen
  12. Het was ook echt een donkere, korte dag gisteren! Gezellig dat je een feest viert op die dag! Hoe was het?

    Alvast hele fijne feestdagen gewenst!!

    Lieve groet, Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben enorm genoten Miriam :) Echt een avond om met veel plezier op terug te kijken! En niet alleen vanwege de lieve mensen en alle warmte, maar ook omdat we vierden dat we weer een keerpunt hebben bereikt!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...