vrijdag 12 september 2014

Goed Zoet

Er zijn van die winkels waar je niet te vaak naar binnen moet gaan…
Lupineke weet het.. ;)
Omdat ze er altijd van die geweldige dingen hebben
die je niet kan laten liggen.
En da’s zóóóó slecht voor de portemonnee!!

De Drukkerij is zo’n winkel.
Een paar weken geleden had ik een paar kaarten nodig voor feestelijke zaken.
Dus.. toch even naar de Drukkerij.
Tja, dan loop je even rond, snuffel je wat in de kasten…
En toen zag ik hem!
Het ultieme boek voor Lupineke!!!


Goed Zoet,
Bakken zonder suiker
door Nanne Hogeland

Al jaren eet ik geen toegevoegde geraffineerde suikers.
En tarwe..
Gewoon, omdat dat moet voor mijn gezondheid.
Eet ik ze wel, dan gaan mijn darmen heftig protesteren
en wordt ik ziek. Niet leuk dus.

Maar het suiker- en tarwevrij eten is niet altijd even makkelijk.
Vooral niet als je van bakken houdt!


De afgelopen jaren heeft Lupineke al heeeeeeeel veel zelf uitgeprobeerd.
Met wisselend resultaat.
Maar, altijd dat uitproberen is soms best vermoeiend…
En daarom is dit boek zo helemaal fantastisch!!
En.. ging het metéén mee naar huis J
Ondanks de bijna lege portemonnee ;)


De schrijfster, Nanne Hogeland, beschrijft ongelofelijk veel, meest verrukkelijke,
zoete recepten met natuurlijke suikervervangers en alternatieve meelsoorten.


Maar, minstens net zo belangrijk,
Nanne geeft ook heel veel informatie over wat die suikers en meelsoorten doen in je lijf.


Ook het gebruik van glutenvrije alternatieven komen in dit boek voor.
En dat is helemaal geweldig!


Als je dan bij een lieve medeblogster een heerlijk recept voorbij ziet komen
met een kruimeltjeslaag erop,
en je zou dat hartstikke graag willen eten
maar dat mag niet, vanwege de suiker en bloem die gebruikt worden,
dan ben je als een kind zo blij met dit boek!!

Maar liefst TWEE kruimeltjesrecepten staan er in, met alternatieve ingrediënten!



Jullie snappen wel dat er de komende tijd
heel veel gebakken gaat worden!
Of dat zo goed is voor de kilo’s is nog even de vraag ;)

Gelukkig staan er ook kleine recepten in het boek.
Van repen, koekjes, en zo meer..!

En weet je?
Zoet eten geeft troost.
Dus ook in verdrietige dagen komt dit boek helemaal gelegen!


18 opmerkingen:

  1. Als zoet eten troost biedt, dan is het bij jullie helemaal op zijn plaats!
    Wat een prachtig boek heb je gevonden, het heeft echt op jouw liggen wachten en die bijna lege portemonnee, nou ja, jammer ;-)
    Ik ben heel blij voor je dat je dit boek gevonden hebt en hoop dat je er een hoop lekkere dingen uit kunt gaan maken, gewoon omdat het lekker is én als troost....
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het komt zoals het komen moet-toeval bestaat niet....
    Zie dat ik dus goed bezig was met de spelt en de havervlokken.Suiker en zout komen al jaren niet meer voor hier,alleen voor degene die niet anders wil (visite).Zout gebruik ik alleen bij het brood bakken.
    Geniet van dit boek en na het eten van dit lekkere gebak maar even rennen over de dijk,anders past je mooie Zeeuwse klederdracht niet meer!
    Sterkte en geniet ook van de mooie dingen
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat moet dat dan heerlijk zijn voor je, zo'n boek met allemaal heerlijke recepten die je allemaal kunt maken en ook zelf kunt eten... Ik snap dat je die direct hebt gekocht. En aan de foto's te zien is het een prachtig boek, met heel veel heerlijks er in...
    Ik had die ene 'met kruimels' ook al gezien en bedacht dat ik die ook maar snel eens moet maken. Dan sta je niet stil bij het feit dat sommige mensen dit niet zomaar even kunnen eten... Heel fijn dat je nu op een andere manier ook van dit soort lekkers kunt maken.
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lupineke,

    Als je het mij vraagt is het een super investering. Ik probeer zelf nu ook te minderen met suiker en tarwe. Maar de gebakjes kan ik niet laten staan. Wellicht ook eens naar het boek gaan zoeken.

    Groetjes,
    Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  5. blij voor jou en ga jij je oven maar aanmaken :))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker bakken en daarna met elkaar smullen kan zoveel troost geven. Ik ben erg benieuwd naar je ervaring, ik gebruik veel yaconsiroop maar vind het met bakken niet altijd gelukt. Het is wel heerlijk op een pannenkoek of gewoon op de boterham.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel veel plezier met je nieuwe boek! In een vorig leven was ik dietist (zelfs even in Vlissingen) en probeerde ik ook vaak recepten te ontwikkelen die glutenvrij waren of zonder suiker en dat viel lang niet altijd mee! Ik hou me nu maar bij de gewone kruimeltjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig boek! Nou, ik denk dat het je geld dubbel en dwars waard is, het gaat wel om je gezondheid...
    Suiker is echt heel slecht, ik word er niet ziek van, maar sommige mensen wel. Ik probeer ook zo min mogelijk te gebruiken.
    Wedden dat jij het hele weekend aan het bakken bent?

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn dat je zo'n boek hebt gevonden. Veel bakplezier.

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dingen uitproberen is niet erg als ze maar lukken ! Dat is helaas niet altijd het geval.....fijn dat je nu weer een aantal nieuwe recepten hebt om te maken ! Tijdens verdrietige momenten is het goed om bezig te zijn, dus ga lekker bakken, neem een kopje thee met een groot stuk eigengemaakt troosttaart.
    Sterkte !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn dat je dit boek tegen bent gekomen!! Want zo gaat dat meestal hé...als je ervoor op pad gaat vind je het niet. Ik zeg ook vaak...(als excuus om niet van alle nieuwe producten op de hoogte te hoeven blijven ;)) wat goed voor mij is..kom ik echt wel een keer tegen! Nou..bewijs weer geleverd toch? Het ziet er goed uit..mooie foto's..daar hou ik natuurlijk van. Nou Lupineke..aan de bak dan maar en wat dat troosten betreft...ben ik helemaal met je eens, werkt bij mij ook zo. Fijne zaterdag en dank je voor de link :) Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vooral als je niet ergens naar op zoek bent loop je tegen de ideale aankopen aan! Dat is maar weer bewezen. En hoe veel blijer je er van wordt :-). Nu kun je bezig met deze recepten en wat je maakt delen met de mensen die je lief zijn. Dat is nu ook heel welkom in deze verdrietige tijden. Zowel het bezig zijn als het delen doen je denk ik wel goed.
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ohhh, ben zo benieuwd naar je bevindingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gaaf boek, straks..... als mijn keuken klaar is en er een fornuis staat kan ik eindelijk ook weer echt gaan bakken (het oventje dat ik nu heb is klein en met draaischijf, bak daar maar eens een fatsoenlijke cake in!) en dan hoop ik ook alternatieve zoetheid te kunnen gaan gebruiken, dus ik ga snel eens bij de boekhandel langs, misschien hebben zij het hier ook! Smul ze! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Is dat die heeeeeel grote boekhandel op het plein bij het stadhuis? Ik kan het niet meteen vinden op de site maar ik denk het wel. Ik was daar een keer en liep daar zomaar tegenaan...als boekenwurm. Je kunt je voortstellen dat ze mij daar echt weg moesten trekken. Er was toen een mevrouw die een boek had geschreven over haar zeeuwse jeugd en zij vertelde daar over. Het zaaltje zat vol maar iedereen luisterde ademloos. Ik ook! Ik kom daar graag nog een keer terug. Jouw bakboek belooft veel lekkers...fijn om te kunnen bakken terwijl het toch niet heel ongezond is. Veel bakplezier. Hartelijke groet Silja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De Drukkery is veruit de gevaarlijkste winkel in de wijde omgeving! geweldig boek heb je gevonden, ik wil best proef-konijn zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een fijn boek lieve Lupineke! Nu hoef je niet meer te stoeien en rekenen met hoeveelheden, maar gewoon lekker bezig gaan! De Drvkkerij is de mooiste boekwinkel van Nederland, samen met Waanders in de Broeren in Zwolle!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...